Thursday, February 18, 2010

SeJeNak KITa FiKiRKan..

hari-hari yang ku lalui terasa begitu cepatnya masa berlalu..tanpa ku sedari umur ku dah pun mencecah 22 tahun dan sekejap lagi akan genaplah umur ku 23tahun...oh! tidak..aku dah pun semakin tua..hahaha....
dan tanpa kita sedari, pengalaman kehidupan ini sebenarnya mengajar kita untuk menjadi lebih dewasa..memahami apa erti sebenarnya kehidupan ini...dan untuk menjadi orang yang lebih berdikari, berwawasan dan bercita-cirta tinggi, apa yang kita perlukan dalam kehidupan ini, untuk menjadi orang yang terbaik..
adakah menjadi orang yang berjaya, dihormati, mempunya pangkat dan harta menjadi impian semua orang???
dan adakah itu yang dinamakan sebagai orang yang telah berjaya??? adakalanya, tanpa ku sedari dilubuk hati kecik ku bertanya " apa sebenarnya yang aku mahukan dalam hidup ini?"
berjaya?? membahagiakan hati orang tua...mendapatkan pekerjaan yang baik atau apa??? atau cukupkah sekadar memberikan mereka wang yang banyak tanpa mempedulikan mereka..itu sudah memadai???
renungilah dan fikirkan semula..apa sebenarnya yang kita mahukan dalam hidup ini...perjalanan hidup ini masih panjang dan penuh dengan cabaran dan dugaan yang harus kita tempuhi..
insyaALLAH semoga kita masih diberikan kesempatan hidup yang panjang diberikan kesihatan untuk mencapai cita-cita dan harapan. semoga hidup ini akan lebih diberkati dan di redhai ALLAH S.W.T..amin..

No comments:

Post a Comment