Wednesday, February 17, 2010

SaHaBaT

hari ini aku bersendirian lagi. sambil menatap bulan bintang di langit gelap. alangkah indahnya pertemuan dikala itu. terimbau kembali kenangan indah bersamamu. gelak, tawa sering kedengaran menemani di setiap hariku. aku merasakan pada ketika itu, akulah insan yang paling bahagia. tanpa ku hiraukan apa pun yang terjadi di sekeliling ku...
hidupku umpama pelangi yang menyinar setelah hujan menghilangkan dirinya. begitulah keadaan ku ketika itu..bahagia tanpa duka yang sering menemani ku sebelum hadirnya dirimu...
alangkah indahnya berteman kerana fi sabilillah..alangkah manisnya ukhuwah yang terbina atas dasar berkasih sayang kerana Nya...
Teman, engkaulah sahabat..kawan yang selalu menemani ada untukku dikala aku sangat memerlukan mu. tanpa keluhan di bibirmu engkau akan selalu menghiburkan aku dikala aku dalam kesusahan, kesengsaraan, derita yang menodai liku-liku perjalanan hidupku..
tanpamu disisi ku aku lemah hilangnya arah dalam mencari erti sebenar kehidupan yang penuh ranjau onak duri yang akan membinasakan kita..
Dalam setiap doaku semoga ukhuwah yang terbina ini akan kekal selamanya...InsyaALLAH..

2 comments:

  1. peewwiit nabut..nda ku sangka rupanya gink sa yg sturg ni puitis baa plaakk..ehehe..tp ok laa but..sa suka baca..ehehe..

    ReplyDelete
  2. Tq..dorangan dan sokongan anda amat diperlukan..hahaha..ni belum masuk bab jiwang karat ni...

    ReplyDelete