Saturday, April 24, 2010


25 april 2010.......

Usia yang meningkat benarkah mendewasakan???? aku pernah ajukan soalan ni kepada teman-teman baik ku.. Lain orang, lain jawapannya..Rambut sama hitam, hati lain-lain..Selalu apa yang kita sangka x selalunya tepat..


Bila umur kita dah meningkat seharusnya segala perlakuan kita akan berubah..Tapi betul ke???? Kadang-kadang aku merasakan diriku ni terlebih matang..Ada pula, orang kata aku ni, xkan matang sehinggalah aku mendirikan rumah tangga..hahaaaaa..kelakarlah..macam maw guling-guling atas tilam jak..wakakaaa ( ketawa jahat ).


Tapi bila dah dewasa, apa yang kita lakukan semuanya menjadi serba x kena..Ni x boleh, tu lagi x boleh..Semuanya tu, sebenarnya mengajar kita untuk belajar lebih bersabar..Menilai mana yang x baik, mana yang terbaik untuk kita..



Ibubapa mana yang x bimbangkan anak???? X sayangkan anak???? Maybe adalah juga, tapi aku???? Amat bertuah sekali, punyai ma & pa serta family yang amat menyayangi diriku..Pa selalu kata, aku adalah anak yang xkan buat hatinya risau..pandai jaga diri, berdikari, dan yang paling penting..xkan mudah terpengaruh ngan orang..betul ke sampai macam tu sekali???? Terharunya..( rasa macam maw mengalir jak airmata ni )..Pa kata, satu yang xkan ku tinggalkan untuk selamanya adalah tangisanku..Walau macam mana kuat sekalipun, benda mudah, setiap kalinya aku akan mengalirkan air mataku..Adakah tu bermakna aku sangat lemah???? Satu pesan Pa, menangislah jika itu yang akan membuatkan hati anakanda ini bahagia..Tapi jangan sesekali menangis kerana benda-benda yang bodoh ( kerana di tinggalkan sang kekasih )..hahaaa



Bila di imbas kenangan lalu, benar tekaan Pa, setiap kali telefon..belum pun sempat maw bersuara, tangisanku akan mendahului dahulu..Malu tetap la malu, dah besar panjang..malulah skit..Bahkan Pa pernah kata, " Pa ingatkan lepas dah tinggal asrama ni, ndalah nangis uda..ni bertambah alunan adalah "..aku hanya mampu tersenyum..


Entahlah, aku pun xtaw kenapa airmata ni, cepat benar menitis jatuh ke pipi..

Pa merupakan orang yang paling dekat dengan aku selepas Ma..Aku sayang Pa lebih dari segalanya..kerana Pa, aku berada di sini, Pa..ingin sangat aku menjadi seorang yang boleh di banggakan..Tinggi sangat harapan Pa...




mY dad mY hero..SaYanG wo ai BaPa..
Pengorbananmu xkan ku sia-siakan..
Memberikan aku segalanya..
Hingga aku menjadi insan yang baik..
I LOVE U DAD..




Ma.. adalah yang terpenting selepas Pa..hahaaa..Ma yang melahirkan, membesarkan, mendidiku sepenuh jiwa raganya..Pengorbanannya amat besar sekali, xkan dapat ku bayar dengan wang ringgit walau berjuta-juta..




Ma..yang memberikan aku semangat, ada di kala aku memerlukan, tempatku meluahkan segala rasa resah, gelisa di dada..


Ma..kasihmu bawa ke syurga..
Senyumanmu mendamaikan jiwa yang keresahan..
Nasihatmu bekalan hingga ke akhir hayat..
I LOVE U MUM..

2 comments: